Skip links

Jak założyć Google Analytics dla sklepu internetowego?

Google Analytics to najbardziej zaawansowane i bezpłatne narzędzie umożliwiające skuteczne analizowanie zebranych danych dotyczących domeny. W tym wypadku Twojego sklepu internetowego. W jaki sposób wykorzystać w pełni wszystkie funkcjonalności, jakie oferuje narzędzie Google Analytics i jak w paru prostych krokach przeanalizować najistotniejsze wskaźniki skuteczności? Sprawdź!

Konfiguracja Google Analytics w sklepach internetowych

Google Analytics to bezpłatne narzędzie umożliwiające analizowanie ruchu, który znajduje się na Twojej stronie. Jest to narzędzie, które jest kluczowe także pod kątem analizy kampanii Google Ads, gdzie sukcesywnie połączone konto daje o wiele więcej danych na przykład o wartości wygenerowanych konwersji.

Jak założyć Google Analytics

1. Po przejściu na oficjalną stronę Google Analytics – https://analytics.google.com/analytics/web/ – należy zarejestrować się korzystając z adresu e-mail w domenie Google (z końcówką @gmail.com, bądź dowolną w przypadku korzystania z G-suite.

2. Zakładka Informacje o śledzeniu i Kod śledzenia powinny Ciebie zainteresować w pierwszej kolejności. Po uzyskaniu indywidualnego kodu śledzenia możesz powinieneś wkleić go na każdej podstronie w swoim sklepie internetowym, w sekcji HEAD.

3. Dodatkowym krokiem jest przejście do Ustawień i dalej -> Zarządzanie Użytkownikami konta. W tym miejscu można nadać uprawnienia na przykład współpracującej agencji SEO/SEM, bądź pracownikom.

4. Po krótkiej weryfikacji narzędzie powinno być odpowiednio skonfigurowane i powinno rozpocząć zbieranie danych:

Konfiguracja Google Analytics dla sklepu internetowego

Pamiętajmy, że jest to dopiero pierwszy krok w drodze do rozszerzenia swoich możliwości analitycznych pod kątem sklepu internetowego. Sprawdź także nasze pozostałe poradniki, aby przede wszystkim dowiadywać się więcej o swoich klientach i potencjalnych klientach!

Jeśli poszukujesz wsparcia w zakresie konfiguracji Google Analytics i zainteresował Cię temat content marketingu dla sklepów internetowych skorzystaj z formularza kontaktowego, bądź napisz bezpośrednio na adres bok@textaholics.pl