Teksty blogowe – zyskaj pozycję eksperta, zwiększ ruch i sprzedaż!
Teksty blogowe w sklepie internetowym mają kluczowe znaczenie dla każdego, kto stawia na jakość i profesjonalizm.
O tym jak ważny w prowadzeniu biznesu jest blog w sklepie internetowym, powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca, który ma swój sklep online. Kwestia graficzna i responsywność strony to połowa sukcesu, druga to właśnie odpowiednia i intersująca dla klienta treść.
Ale dlaczego właściwie content marketing dla sklepów jest tak ważny?
Jak współpracujemy — 4 kroki do efektywnej współpracy
Wypełnij formularz kontaktowy na dole strony
W formularzu podaj kilka szczegółów, takich jak Twoje potrzeby w zakresie Tworzenia treści. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, doradzimy!
Maksymalnie kolejnego dnia wrócimy z informacją i przykładowym content planem / wyceną
Po akceptacji warunków, podpisujemy jednorazowe zamówienie lub stałą umowę (jak wolisz!)
Teksty na bloga sklepu internetowego
To, co firmy zamieszczają na stronie internetowej jest pierwszym, co widzi klient. Dlatego tak ważne są zamieszczane tam informacje – wartościowe teksty blogowe artykuły poradnikowe na blogu firmowym budują lojalność klientów, a co za tym idzie sprzedaż. Dzięki rzetelnej i jasnej komunikacji, przedsiębiorcy mogą zwiększać sprzedaż i zdobywać nowych klientów.
Aby tak się stało należy zastosować kilka prostych zasad:
- Teksty blogowe powinny być dopasowane do odbiorcy
To niezwykle ważny aspekt, o którym wiele osób zapomina, zarówno layout strony jak i język korzyści powinien być dopasowany do grupy odbiorców, do której firma kieruje swoje produkty lub usługi, a więc należy odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego warto prowadzić bloga firmowego. Zapewni to świadome przywiązanie odbiorcy i zbuduje przywiązanie.
- Merytoryczne treści blogowe
Strona internetowa, na której sprzedawane są produkty, nie jest dobrym miejscem do umieszczania dodatkowych treści. Ciężko zresztą zawrzeć ciekawostki w opisach kategorii dla sklepów. Najlepszym narzędziem będzie zaoferowanie klientom różnych formatów. Blog dla sklepu internetowy jest jednym z nich. Można tam zawrzeć mnóstwo przydatnych i atrakcyjnych dla odwiedzającego informacji, które będą bezpośrednio związane z tematyką witryny.
Powierzyłem firmie Textaholics prowadzenie bloga dla swojego skupu aut w wymiarze 4 wpisów miesięcznie. Przez pierwszy tydzień niewiele to zmieniło w ruchu organicznym, ale teraz, po prawie 4 miesiącach, artykuły generują największy ruch na mojej stronie, przyciągając klientów zainteresowanych sprzedażą swoich aut z całej PL!
Artur S.
Skup samochodów osobowych
Zalety tekstów blogowych
Najczęściej wybieranym przez firmy rozwiązaniem jest prowadzenie bloga firmowego. Daje to możliwość pokazania się z dobrej strony.
To nie tylko artykuły dotyczące sprzedawanych produktów i rady, ale również dodatkowe informacje, które mogą pozytywnie wpłynąć na wizerunek i odbiór firmy. Można tu zawrzeć informacje o działaniach firmy i wszystkich akcjach (charytatywnych, ekologicznych, prozdrowotnych), w których bierze udział. Oprócz bloga można się zdecydować na takie rozwiązania jak e-book czy podcast. Forma powinna być dopasowana bezpośrednio do wizji danego przedsiębiorstwa.
Zadbanie o odpowiednie treści stanowi klucz do wzrostów sprzedaży i zwiększania zainteresowania wśród nowych klientów. Każdy przedsiębiorca powinien rozważyć rozszerzenie działań w sieci. Często takie zadania powierza się agencjom interaktywnym, które dbają o regularne zamieszczanie atrakcyjnych i przykuwających uwagę treści. Wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, uwielbiają unikalne, bogate w tekst treści. Mogą z łatwością wydobyć z nich znaczenie, a tym samym wyświetlić je oraz Twój sklep internetowy dla znacznie bardziej szczegółowych wyszukiwań. Content taki jak teksty blogowe i wpisy poradnikowe dają dużą szansę na wyświetlanie tego typu treści wyżej nad konkurencję. Google uwielbia treść, dlatego jak najbardziej powinieneś zastanowić się nad zleceniem tworzenia przez profesjonalistów.
Jak napisać dobry tekst na bloga? Jak tworzyć artykuły blogowe?
Post na blogu to forma treści, którą można publikować na blogu. Celem wpisu na blogu jest dostarczenie czytelnikom cennych informacji, które mogą wykorzystać w swoim życiu. Ale jak napisać dobry tekst na bloga?
Istnieje wiele sposobów na napisanie udanego posta na blogu. Jednym ze sposobów na artykuły blogowe jest danie czytelnikom tego, czego chcą i czego potrzebują. Obejmuje to dostarczanie przydatnych wskazówek i wskazówek lub odpowiadanie na pytania, które czytelnicy mogą mieć na ten temat. Innym sposobem jest stworzenie ciekawego nagłówka do artykułu, tak aby ludzie chcieli go przeczytać.
Ważne jest również, aby Twoje treści wyróżniały się na tle innych artykułów na ten sam temat, dostarczając nowe informacje lub informując czytelników o czymś, czego nie wiedzą na dany temat.
Oto kilka wskazówek, jak napisać dobry tekst na bloga:
- Używaj krótkich zdań,
Pisz w konwersacyjnym tonie, - Napisz o tym, co wiesz i na czym znasz się najlepiej,
- Bądź konkretny i szczegółowy w treści,
- Bądź klarowny w swoich treściach.
Jak napisać post na blogu zgodnie z wytycznymi SEO?
Post na blogu to świetny sposób na dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. To świetny sposób na budowanie wiarygodności, powiększanie grona odbiorców, a nawet zarabianie pieniędzy. Ale jeśli chcesz, aby ludzie to przeczytali, musisz wiedzieć, jak napisać post na blogu, który ma dobrą pozycję w wyszukiwarkach. Dlatego przed napisaniem kolejnego posta na blogu pamiętaj o tych wskazówkach dotyczących SEO dla wpisów blogowych:
Używaj słów kluczowych w tytule i w całej treści,
Dołącz linki prowadzące do innych postów w Twojej witrynie lub stron w innych witrynach, które są związane z danym tematem,
Udostępniaj linki w odpowiednich kanałach mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter lub LinkedIn,
Jeśli to możliwe, dołącz obrazy lub filmy.
Jakich błędów należy unikać podczas pisania tekstów na blogi?
Pierwszym błędem jest niepoprawne pisanie. To błąd, którego można uniknąć. Drugim błędem jest nieużywanie właściwych słów. Można to rozwiązać, czytając dobrą książkę do gramatyki lub korzystając z internetowego narzędzia do sprawdzania gramatyki. Trzecim błędem jest brak korekty tekstów przed ich publikacją. Można to rozwiązać za pomocą sprawdzania pisowni, czytając go na głos i prosząc kogoś innego o przeczytanie.
Aby utrzymać uwagę czytelnika, ważne jest, aby tekst nie był zbyt długi. Długość artykułu na blogu powinna wynosić od 500 do 2000 słów.
Głównym celem tekstu powinno być dostarczenie czytelnikowi użytecznych informacji. Najlepiej unikać używania skomplikowanych słów lub pojęć, które mogą dezorientować czytelników.
Napisz do nas!
Prowadzisz sklep internetowy? Szukasz copywritera, który spełni Twoje oczekiwania? Odezwij się, wypełniając formularz kontaktowy!