Zwiększenie sprzedaży i zbudowanie renomy firmy w Internecie wymaga dużo czasu i poświęcenia. Wymaga to odpowiedniej strategii marketingowej, która ułatwi dotarcie do potencjalnych klientów i pomoże budować coraz pewniejszą pozycję na rynku. Zwiększenie popytu na swoje usługi lub dobra, zbudowanie opinii eksperta i poznanie problemów swoich klientów, może zapewnić blog firmowy, dlatego warto rozważyć jego stworzenie i regularne prowadzenie. Każdy kto ma wątpliwości związane z efektywnością zwiększenia sprzedaży poprzez bloga, powinien przeczytać ten artykuł.
Spis treści
Jak założyć bloga firmowego?
Istnieją strony internetowe, dzięki którym założenie bloga jest bardzo proste i nie wymaga dużo czasu. By zacząć blogowanie, warto rozważyć skorzystanie z usług takich stron jak WordPress lub Wix. W przypadku bloga firmowego, ważny jest profesjonalny wygląd z własną domeną, który przyciągnie uwagę klientów. Trzeba pamiętać, że blog firmowy zakłada się w celach zarobkowych, więc warto pomyśleć o dużej przestrzeni transferu, na której będzie można umieszczać posty lub filmy.

Zakładając blog firmowy, trzeba na samym początku wykluczyć założenie darmowej domeny, ponieważ uniemożliwia ona połączenie się ze stroną wszystkim odwiedzającym. Ponadto, darmowe blogi nie posiadają dodatkowych narzędzi optymalizujących i przyśpieszających jego działanie, co może powodować jego spowolnione działanie i brak satysfakcji z jego użytkowania. Następną ważną rzeczą, którą można nabyć wybierając płatny hosting jest zapewnienie bezpieczeństwa dzięki dodatkom i zaporom o działaniu antywirusowym i antyspamowym. Warto mieć na uwadze, że zainteresowanie stroną zmniejszy się, jeśli będzie ona narażona na ataki hakerów wykradających dane osobowe.
Czy warto prowadzić bloga firmowego?
Regularnie prowadzony i aktualizowany blog jest chętniej wybierany przez filtry wyszukiwarki Google, który promuje strony o świeżej zawartości. Im większa merytoryka pisanych artykułów i większa zawartość słów kluczowych, tym wyższa pozycja w rankingach, co niemal natychmiastowo przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie.
Jeśli udało się zachęcić klienta do wejścia na stronę, to został wykonany pierwszy krok owocujący skuteczną sprzedażą. Od tego momentu, pojawia się wiele możliwości, dzięki którym można zainteresować odwiedzającego oferowanymi produktami. Zdarza się, że niektóre osoby szukają fachowej pomocy, która pomoże rozwiązać im jakiś problem. W tym celu warto dowiedzieć się, jak pisać poradniki, które nie tylko pozwolą zbadać zapotrzebowanie rynku, ale również pomogą zbudować opinię eksperta. Klienci pod postami często zostawiają komentarze, w których zadają pytania, co daje możliwość budowania z nimi pozytywnych relacji. Ponadto, rzetelna konwersacja z klientem sprawi, że chętniej skorzysta z proponowanych usług i bardzo prawdopodobne jest to, że w przyszłości wróci po więcej.
Blog dla sklepów internetowych może pełnić funkcje urozmaiconego opisu sprzedawanego produktu. Zamiast podawania suchych danych technicznych lub parametrów, można napisać coś o jego zastosowaniu, pochodzeniu lub procesie jego stworzenia. Na przykład blog dla branży odzieżowej produkujący ubrania z recyklingu może opisać sposób produkcji plecaków z butelek plastikowych lub proces rozpuszczania włókien celulozowych za pomocą chemii organicznej.
Podsumowanie:
Za prowadzeniem bloga internetowego przemawiają twarde argumenty dodatkowo poparte Polskimi Badaniami Internetu. Były one przeprowadzone w lipcu 2017 roku i na ich podstawie odnotowano 27 milionów internautów, wśród których znajdują się potencjalni klienci. Warto pamiętać, że popularność Internetu nieustannie wzrasta ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną i nakaz nieopuszczania domu bez konkretnej przyczyny. Dlatego, prowadzenie bloga firmowego do doskonały sposób na pomnożenie dochodów każdej firmy niezależnie od branży. Należy pamiętać, że każdemu blogowi firmowemu powinno zapewnić się zastrzyk świeżej, niegołosłownej zawartości.
Poszukujesz wsparcia w zakresie prowadzenia bloga firmowego? Sprawdź naszą ofertę na prowadzenie bloga i skontaktuj się z nami wypełniając formularz kontaktowy!