Skip links
Opis kategorii przykład

Content marketing przykłady – sprawdź jak tworzyć opisy kategorii!

Content is the king – to slogan, który powtarzany jest od dobrych kilkunastu miesięcy. Mniej więcej wtedy, kiedy algorytmy Google zaczęły wyłapywać i co najważniejsze premiować sklepy internetowe i strony, na których znajdowała się unikalna i ciekawa dla użytkownika treść. Treść w sklepie internetowym od tamtego czasu stanowiła filar skutecznych działań marketingowych w obrębie sklepu.

Wykorzystanie treści w sklepie internetowym

Treść dla sklepów i stron internetowych jest kluczowym elementem branym pod uwagę przez wyszukiwarki. Czynników rankingowych jest jednak zdecydowanie więcej, jednak marketing treści należy do tych łatwiejszych do opanowania przez właścicieli sklepów internetowych oraz działu marketingu.

Opisy kategorii w sklepach internetowych – dlaczego mają spore znaczenie?

Kategoria to miejsce docelowe dla reklam czy działań marketingowych mających na celu zwiększenie sprzedaży danej grupy asortymentowej. Reklamy z landing page na kategorię są tańsze, kiedy jakość stron jest lepsza. Co można zrobić, aby ograniczyć koszt kliknięcia w reklamę, a jednocześnie budować naturalny ruch organiczny? Jak powinien wyglądać opis kategorii przykład i jak tworzyć opisy kategorii?

Podstawowe wytyczne to między innymi objętość. Warto postawić na długość tekstu, która będzie podobna do długości treści na stronach konkurencji, która znajduje się wysoko w Google. Dla przykładu jeśli konkurencja na pozycjach TOP1-3, czyli od pierwszej do trzeciej pozycji zaraz za reklamami płatnymi, na tą samą frazę kluczową posiada podstronę z treścią na 2000 znaków, powinniśmy stworzyć tekst na 2500 i więcej. Im dłuższy tekst tym lepiej, jednak w ślad powinna pójść wysoka wartość merytoryczna.

Jakość ma znaczenie – unikalne opisy kategorii

Unikalność opisów kategorii to podstawowa kwestia, która powinna przyświecać nam podczas tworzenia treści. Przebudowując własne opisy kategorii, bądź też tworząc nowe zupełnie od podstaw należy także pamiętac o wysokiej jakości treści. Jeśli tekst jest większej objętości od tekstu konkurencji, nie musimy pisać na siłę. Jeśli z kolei jest krótszy, powinniśmy sprawdzić, jak ten problem rozwiązuje konkurencja. Na pewno można napisać i kilka tysięcy znaków, konkretnego opisu kategorii!

Content marketing w sklepach internetowych

Content marketing czyli marketing treści to pierwszy i bardzo poważny krok w stronę poprawienia widoczności sklepu internetowego. Postaw na sprawdzone rozwiązania i profesjonalizm. Jeśli potrzebujesz pomocy, sprawdź naszą ofertę.

Leave a comment